Interview in The Gay Issue: BIBO Fashion exclusiviteit met een personal touch

Interview in The Gay Issue: BIBO Fashion exclusiviteit met een personal touch

Van vijf jaar lang een winkel in Tilburg naar een succesvolle webshop: Luut van der Bij (36) uit Groningen timmert al negen jaar hard aan de weg met BIBO Fashion. Met een collectie vol sexy body- & sportswear voor alle mannen, brengt BIBO Fashion de perfecte items voor de summer of love. Tijd voor een gesprek met de man achter de webshop.

Vertel, hoe begon je met BIBO Fashion?

'Het was altijd al mijn droom om een eigen shop te hebben. Als kind speelde ik als kassaatje en ik ben helemaal gek van kleding. Zo'n tien jaar geleden wilde ik iets voor mezelf beginnen en op vakantie in Gran Canaria zag ik allemaal jongens in opvallende korte broekjes en lange sokken. Ik bestelde meteen setjes voor mezelf om uit te proberen en zo begon ik eigenlijk heel klein. De eerste jaren was ik zo blij als een kind met één bestelling per dag. Na een succesvolle winkel in Tilburg, met klanten vanuit alle hoeken in Nederland en België, heb ik de stap naar online gemaakt. Veel klanten zijn mij gelukkig trouw gebleven en inmiddels is mijn droom werkelijkheid geworden. Toen ik voor Barcelona Fashion Week werd uitgenodigd door de merken Addicted en ES Collection, voelde dat als een hoogtepunt in mijn carriëre

Wie is de typische BIBO-klant?

'Ik heb echt leuke mensen als klanten. Het zijn mannen die op zoek zijn naar iets vernieuwends, maar ik merk tevens een toename aan vrouwen die nét even iets anders voor hun man willen. Ook swingers die naar clubs gaan, moeten natuurlijk aan een bepaalde dresscode voldoen. Ik denk dat ik in al die jaren wel een gun-factor bij ze heb opgebouwd. Ik bezoek veel feesten ik vind het ontzettend leuk om mijn klanten daar tegen te komen. Ze komen dan echt naar mij toe om te vertellen dat ze iets bij mij hebben besteld.

Sta je in nauw contact met je klanten?

Klanten willen graag persoonlijke aandacht. In de winkel gaf ik ze bijvoorbeeld advies met een bakje koffie of een wijntje erbij. Online vertaal ik dat naar dat mensen mij altijd mogen bellen met hun vragen, juist ook nieuwe klanten. Dat is mijn kracht: ik geef eerlijk advies. Van mij geen 'oh dat staat leuk' als ik denk dat het beter kan. Ik houd ervan om te helpen en gelukkig waarderen mensen mijn mening. Voor de final touch, krijgen ze nog een handgeschreven bedankkaartje bij hun bestelling. Ik merk dat dat heel erg wordt gewaardeerd. Uit onze ruim 3000 reviews scoren we ook een 9,4 bij de klanten.

Wat is het geheim achter je succes?

'Ik heb echt gevoel dat mijn webshop een toevoeging aan de markt is, want er zijn niet veel winkels met dit assortiment. Dat hoor ik ook terug van mijn klanten: bij mij kopen ze kleding die anderen niet hebben. Dat unieke gevoel, creëert het succes. BIBO Fashion staat dan ook voor exclusiviteit, wat maakt dat we een van de weinige verkooppunten in Nederland zijn van de merken Addicted, ES Collection, PUMP!, Maskulo en Mister B. Bovendien heb ik inmiddels een eigen label met accessoires: van tassen tot een eigen mondkapje en zo maakt onze coupeuse BIBO-harnassen voor clubs en feesten. Een leuk nieuwtje is dat we achter de schermen hard werken om deze lijn uit te breiden.'

Door Raquel Remondo Gomez

Reageer op dit bericht